4 Oct 2007

Kekeliruan dalam Pilihanraya Kampus (PRK)

Pertamanya Jundi Ummah mengucapkan tahniah dan terima kasih buat calon PROMAHASISWA kerana sanggup mencalonkan diri menjadi wakil check and balance dalam ASPIRASI -UMNO di mana-mana kampus.

Keduanya sekalung tahnah buat anda semua calon yang berjaya, PRO-MAHASISWA dan ASPIRASI-UMNO keduanya mempamerkan persaingan yang sengit walaupun tak berapa sihat.

Perkara yang paling utama, buat anda semua...Perlantikan sebagai pemimpin bukan atas dasar kuasa dan kudrat kita yang menentukannya..Hati kita ni di pegang Allah mlikNYA. Hati kita semua di pandu oleh Allah....Kemenangan kali ini memang mungkin bersabit usaha setiap calon melobi undi. Hakikatnya semua ini perancangan Allah swt. Telah di tentukan sejak azali(bukan TNC AZALI) lagi.....

Kita tinggalkan itu sebentar...Persoalan paling besar bagi setiap calon yang menang ialah, apa yang anda semua mahu pertahankan?Kes terbaru seorang calon PRO-MAHASISWA di buag kolej serta merta semasa hari pengundian tanpa sebab yang jelas ...bukan memlalui PENGETUA KOLEJ 17 tetapi penolong pengurus kolej..apabila diajukan dengan permintaan bukti dan alasan jelas...jawapan paling menyakitkan hati dan rasa dizalimi..ini arahan TNC-HEP.

Nah ...selama ini bertempi melolong di SPEAKING CORNER...kini diam membisu seribu bahasa??? Jundi Ummah dan sahabat perjuangan yang lain mengundi denagan harapan perkara kebajikan mahasiswa seperti ini dipertahankan..jelas lagi terang etika dan hak dicabuli sesuka hati oleh TNC. Tidak kira anda PRO-MAHASISWA atau PRO -ASPIRASI keadilan mesti diruntut. Namun jika inipun dipandang sepi untuk apa anda berada diatas sana..turun danbagi mereka yang sanggup perjuangkan hak mahasiswa..Bukan apa yang TNC buat, semua pakat angguk kepala, mengaku itu anda smeua yang buat..

Satu ketika dizaman Pemerintahan Umar Abdul Aziz...baginda pernah menceritakan .."khalifah sebelumku mati mereka dalam keadaan kepala tidak dapat dihadapkan ke kiblat akibat ketidak adilan mereka semasa memerintah..." Umat mahasiswa UPM yang mengundi kalian semuanya akan mempersoalkan tanggungjawab kalian kelak...sebab itu seorang pemimpin sebelah kaki sudah berada didalam neraka...Jundi Ummah cuma memperingatkan bagi orang yang ada iman dalam dadanya.

Sepatutnya tidak ada double satandard bagi layanan terhadap mahasiswa PROASPRASI dan PRO MAHASISWA...Pro-Mahasiswa juga mengundi Pro Aspirasi apa? denagan harapa kebajikan mereka terjaga, andaikata perkara ini di pandang sebelah mata...INAGTLAH KEZALIMAN AKAN DIBALAS KEZALIMAN..doa orang yang dizalimi sangat makbul...Jika tidak hari ini esok lusa masih ada....Kaffarah(Penebus) itu akan menipa kalian kembali.

Setakat pemerhatian dan perbincangan Jundi mmah dengan MANTAN PRO ASPIRASI..mereka juga tidak mahu ASPIRASI menjadi balaci TNC yang rakus . Hilang kredibiliti kita sebagai wakil mahasiswa. Namun mahasiswa akan berbangga jika MPP turun padang menyatakan..WAHAI TNC, ANDA MELAKUKAN KESILAPAN! Anda bergadai demi kebajikan mahasiswa..dan itulah yang kita ahukan dari seorang pemimpin sejati...

Katanya Sabree bakal menjadi YDP? Tidak kira siapa..beban ini mesti MPP pikul. Atas nama KOMUNITI MPP anda berada dalam satu board...memang ada 2 aliran PRO MAHASISWA dan ASPIRASI-UMNO..itu satu hal yang lain dan kebajikan pula satu hal yag lain .Profesional la sikit....tak kan itu pun nak diajar.

Prioriti utama apa? Barulah Bahtera dapat berlayar denagan megah...dan kemegahan pula bukan itu yang kita cari...


Yang terakhir setakat ini...Jundi Ummah amat pantang dengan sikap sambil lewa terhadap isu Islam..Ingat! Jndi Ummah tidak teragak -agak melancarkan perang terhadap MPP andai bersambil lewa terhadap isu Islam tercinta...Jika MPP sendiri melakukan onar..bersedia menghadapi perang dari Mujahideen UPM!!!Itu perkara paling penting, namun jika MPP adil,lagi telus MUJAHIDEEN UPM akan bekerjasama dengan anda..

Isu MURTAD, COUPLE, MAKSIAT ,ZINA,.....Menindas ULAMA' ..Jundi akan memantau ini...SB2 Jundi berada di mana2..hatta dalam kalangan ASPIRAsi sendiri...Ini bukan perkara main-main, bukan seperti kebajikan, boleh tak boleh untuk dibuat...Jika anda tak mampu turun dari awal..MARKAS MPP bukan tempat tidur, bukan tempat berdating..cubalah jika berani!! Semuanya andadapat semata nak menjaga kebajikan mahasiswa, jika tak mampu untuk buat anda tidak layak mendapat imbuhan itu...ada GIVE n TAKE disitu..

Jundi tidak cuba mewujudkan suasana tegang..sekadar menyatakan ketegasan...mungkin suatu masa nanti kalian akan kenal siapa Jundi sebenar....


Salam Perjuangan, Salam Muhibbah, Salam Kemesraan..

TAKBIR-Allahuakbar, SABILUBA- Jihad!!!!

1 comment:

PMI... said...

KAmi sokong Jundi Ummah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...