16 Dec 2007

Siapa Petualang MELAYU?

Kekalutan banjir menjadikan isu nasional di alihkan menjadi lebih mesra dan lebih lembut nadanya.Isu rasuah,penebangan hutan , vk linggam, nurin,hindraf...bagaikan ditiup angin lalu, begitu mudah rakyat diperdaya.

Siapa hnendak mengaku kesilapan sendiri, bahkan apabila tampuk kekuasaan pemerintahan negara dalam tangan. Beginilah sandiwara politik berlaku , rakyat ditipu hidup-hidup umpama budak-budak yang boleh dipermainkan sesuka hati. Banjingan UMNO melaksanakan agenda mereka dengan licik dan menutup kesilapan mereka dengan mengalihkan isu kepada membuktikan selain sekutu mereka cuba menghancurkan negara tercinta..kata mereka.

Aduhai Malaysia , Isu Altantuya senyap..jelas lagi nak bersuluh ..sememagnya polis terlibat..bahkan menteri juga..dalam kes ini prosedur mahkamah sahaja dilambatkan untuk meredakan spekulasi dan isu. Nah sekarang dengan hambatan isu-isu lain, kes ini umpama menyorokkan bangkai gajah dengan nyiru.Senyap-senyap tetapi kita umpama hanya mampu menjadi penonton suatu kekejaman ke atas hak dan kemanusiaan Kini apa kesudahannya..tertuduh mungkin ditahan 2 ke 3 tahun , kemudian diberi pengampunan dan akhirnya suatu jenayah yang berjaya dilaksanakn dengan sangat licik, berjaya di lunaskan ...kasihan.

Isu Nurin...begitu juga...tak dapat siapa orangnya?Pelikkan?Bukan mempolitikkan isu namun ini hakikat yang perlu setiap dari kita ambil peduli..Adakah bila terkena pada kita baru kita nak kata padan muka kita!!?Jenayah yang dilakukan di kalangan anggota polis juga perlu kita fikirkan. bukan semua polis baik, mereka juga bangsat-bangsat yang banyak terlibat dengan rasuah, politik jahat,gangster..merekalah juga petualang bangsa...gerak khas satu agenda mendoktrin minda masyarakat identiti polis diraja malaysia yang kononnya dedikasi..lakonan semua tu!Hakikatnya ,mereka senjata ampuh agenda politik UMNO.

Rasuah macam mana?!Slogan yang dilaungkan PAK LAh masih bergema di dalam kepala aku...awalnya seperti boleh diharap..hakikatnya, manusia memang tak dapat lari dari cuba menyembunyikan kesilapan sendiri...Bantas Rasuah? Semua ini aganeda politik semata...mana paling bangsat dalam negara..berdemo kerana merasa tidak puas hati dan rasa terancam dengan sikap UMNO yang bergelumang dengan RASUAH, TIPU RAKYAT, AMBIL HAK RAKYAT atau pelaku itu sendiri iaitu kerajaan memerintah? Demonstrasi berlaku apabila rasa tidak puas hati dengan tindak tanduk yang celaka.
Mereka (UMNO kerap mengatakan pembagkang suka memfitnah, mengata dan mencarut)
Perkara yang salah memang perlu di laknat....mereka cuba memutar belit menegakkan benang yang basah..lihat sajalah dalam sidang parlimen

Kebanyakan isu jarang dihadam dengan baik rakyat , mereka lebih suka berada dalam zon selesa, menjadi penonton, dan rela dicucukkan hidung...Jika mereka ada usaha untuk meneliti betapa tidak adilnya kerajaan mereka akan tahu siapa petualang MELAYU...

Perjuangan kita bukan setakat pertahan keamanan, hakikatnya kita tidak aman kerana pemerintah belot..dan perlu dibetulkan..persoalannya mengapa mereka tidak akui kesilapan dan menuduh orang yang cuba perbetul situasi pula belot...siapa musuh Malaysia...Bukan sengaja orang berdemo. siapa suka ditangkap, disembur gas pemedih mata, dipukul belantan, disepak polis dan dizxalimi dipenjara???Semua sedar hakikat risiko yang perliu ditempuh...kerana cintakan iSLAM, Malaysia..mereka sanggupi juga..semuanya untuk pertahankan nilai kemerdekaan yang kita ada ini dari diruntuhkan kesilapan pemerintah bangsat yang menggariskan adil dan benar itu hanya pada batas budi bicara mereka..mangsanya rakyat ini..kasihan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...