20 Nov 2008

Nikmat 2 batang gigi.

lebih kurang inilah patahnya, patah tengah.Cuma aku kena 2 batang patah tengah, gigi taring serpih sikit. Sakit dia, Tuhan ja tahu...(bukan gambar sebenar)

Menekap mulutku, menahan kesakitan amat..antara malu dan sakit , terawang-awang fikiranku mengimbas saat hentaman kuat mulutku atas batu tadi....merebak sampai ke kepala sakitnya. Kepalaku masih berpinar-pinar, perjalanan dirasa masih jauh menyulusuri trek 'KAMI" yang aku sendiri keluar masuk memeriksanya agar selamat untuk semua peserta. Bercampur-campur dalam benak fikiran ku, memikirkan yang bukan-bukan...aku tenagkan jiwa, berselawat panjang dan menarik nafas..terbatuk aku tak semena-mena..dan aku ludahkan air dalam mulutku yang dirasa masin semacam..darah dah berketul keluar..teringat semula tetang gigi aku yang patah 4 batang , terasa sakit semula.Ahh lambat betul..aku cepatkan langkah melintasi beberpa peserta yang sama-sama berjalan keluar dari hutan ke Kem....





Dah lama aku tak menulis, 2 minggu perkara itu dah berlalu. Aku mendapatkan rehat yang cukup untuk mengembalikan semula semangat yang hampir luntur. Bak kata orang "jangan difikir-fikirkan sangat'. aku positifkan bentuk pemikiran..sawang-sawang pemikiran negetif aku leraikan...aku cuba ingat semula apa yang aku baca dari buku "Separuh penuh, Separuh kosong". Ia memang membantu.





Jadual bulananku tergendala, aku yang sepatutnya berada di Melaka, kini tersadai di rumah menanti rawatan gigiku dapat disegerakan. Seminggu menunggu bengkak mulut ini surut, lantas bergegas mencari klinik swasta yang menawarkan rawatan ..mak ai 2000 ringgit. Mahal betul nak buat rawatan....kering poket...nak buat apa lagi, dari menanggung kesakitan nak makan disebabkan gigiku patah sampai ke saraf..Bayaran bapakku didahulukan, aku kerja nanti aku bayar balik duit bapakku..itu niat ku. Tak sanggup lihat cermin, bila buka mulut ok, tapi bila senyum..tuu dia macam raksaksa..lain macam rasanya..susah nak berdepan dengan masyarakat kalu keadaan macam ni. menguatkan aku lagi untuk terus membuat rawatan gigi ni.sakit sikit lah, tapi ok dan berbaloi.



Semoga aku dapat segera bersama-sama sahabat-sahabatku yang berhempas pulas untuk ISLAm, duduk lama2 ni menyebabbkan aku rimas, tak banyak boleh dibuat di rumah.... kesibukan hilang, masalah lesap, susah payah lesap..terasa kekosongan. Tak boleh jadi , aku mesti buat sesuatu agar dapat bersama-sama dengan sahabat2.



Allah mudahkan urusan ku, Istiqamahkan aku dengan perjuangan...bantu aku ISLAHKAN diriku untuk aku perbaiki akhiratku...






1 comment:

Anonymous said...

salam, sheikh inilah ujian Allah untuk sheikh. memang,bkn sng nak tundukkan hati bila berdepan dengan ujian yang agak besar nie. gigi tu aset kan... Insya Allah Allah akan permudahkan urusan.
Amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...