5 May 2010

Pagi Yang INDAH






Daku melihat cakerawala...susunan bintang-bintang, gugusan asap , gas , kombinasi gas serta kejadian setiap satunya..letupan supernova, pembakaran berterusan matahari sejak berbilion-bilon tahun tanpa henti.....jarak antara bumi dan matahari, jarak antara bulan dan bumi, matahari dan bulan ..planet dengan planet..tesusun rapi , teratur tanpa ada sedikitpun kecacatan.

Persolannya yang tidak di jumpai saintis yang kebanyakannya atheis....bagaimana matahari boleh terus membakar tanpa henti tanpa ada titik yang mengawalnya? jika manusia otak adalah sumber yang mengawalnya, jika komputer- cip yang sangat kompleks binaannya ... jika matahari? nak kata ada otak tak logik..ada cip jauh sekali.. tetapi sistemnya sangat sistematik...nisbah penghasilan tenaga yang tidak lebih dan kurang tetapi cukup memanaskan bumi tanpa membakarnya atau terlalau kurang pembakarannya sehingga sejuk pula bumi.....


Nikmat seumpama ini maka mereka yang menggunakan pintu akal semata -mata akan mengeluarkan jawapan untuk melepaskan diri dan mempetahankan ke "atheis" sannya DAN KEBUNTUANNYA- ini kejadian alam semulajadi.



Maka BAGINDA RASULULLAH HABIBULLAH SAIDINA MUSTOFFA SAW mengkhabarkan melalui pintu dalil dan nas yang diambil sumbernya dari PEMILIK ALAM INI ..PENCIPTA SEGALA SESUATU, TEMPAT SEGALA SESUATU BERGANTUNG ..JUGA SEGALA SESUATU TAKLUK DALAM KEKUASAAN-NYA JUGA SEGALA-GALANYA DALAM PENGETAHUAN -NYA HATTA KEPADA APA YANG BERLAKU PADA ZARAH YANG PALING KECIL SEKALIPUN..SEGALA-GALANYA DALAM TADBIR KERAJAAN-NYA YANG MAHA AGUNG!! DIALAH RABB KITA-ALLAH SWT.

Segala yang berlaku dalam takluk QUDRAT DAN IRADATNYA..leburlah diri dalam takluk kuasaNYA. Tiadalah dirimu-tiadalah kehendakmu-tiadalah kuasamu-tiadalah apa-apa padamu- melainkan yang kamu lihat dalam tiap-tiap sesuatu kamu dapati DIA di sana...

Bertasbihlah lidah, bergempitalah zikir dan brtahmid memujiNYA -SEGALA PUJI BAGI ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM. Tunduk dirimu malu semalu malunya-kerdil diri , hina diri , menguncup layu dalam keKUASAAN-NYA... menghela nafas panjang, beristighfar dengan kejahilan masa lampau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...