25 Apr 2020

Ramadhan Paling Istimewa sejak...

Kita tidak sedar Ramadhan kali ini begitu istimewa. Ayuh rebut bersama. Kita di diamkan Allah bersunyi diri dalam rumah... Dengan hati gundah, 1001 resah saat ini hanya pengaduan pasrah dan harap kepada Pentadbir Jagat Raya ini.
.
Kalau dulu sebelum Ramadhan ..sebelum2 ini dunia. Islam akan diuji konflik perang dan penindasan dek Israel dan sekutu2 mereka. Kini perancangan tk menjadi.Satu dunia dalam kancah perang dengan tentera tak tersentuk, tak bertempuh ..tak terlihat.
.
Tahun ini Dunia berperang, habis kosa kata kamus belum dapat menggambarkan kesedihan penduduk dunia. Ramadhan yg datang adalah rahmat dariNya. Beruntung tiap jiwa yang berkesempatan bersama memdirikan Ibadah Ramadhan tahun ini. Semua serba sederhana, mood kehambaan ..tepat pada masa. Dirumah masing2 kita sama2 doakan keselamatan dunia dan akhirat.
.
Jangan hanya sedih dengan secebis kisah Ebit Lew, itupun baik untuk jiwanya. Kita ni pasti ad juga kisah sedih yg boleh diratapi,tp sebenarnya baik untuk ubat hati.
.
Kasihnya Allah pada hamba2Nya. Pandanglah dr lubuk terdalam jiwa mu. Setiap yg bergerak sebesar debu, tiap satunya dalam aturanNya. Apa yang halang dirimu dari bersimpuh dan merendah diri kepadaNya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...