1 Aug 2012

Rohingya Dibiarkan....Somalia pula yang dicakna...Rasulullah menangis hal keadaan umatnya...

US Army Maj. Gen. David Hogg (C) inspects Sierra Leone troops in Freetown during a deployment ceremony this year. (File photo)



Si bodoh US Army Maj. Gen. David Hogg (C) memeriksa tentera Sierra Leone( African Union)  di Freetown semasa majlis penghantaran baru-baru ini.


Begitulah realiti keadaan dunia kini. Kita mencurigai gerakkan  amerika ini yang begitu mengambil berat akan hal somalia bahkan berusaha menguasai sisi di sana pula selepas menghancurkan keamanan di Iraq dan Afghanistan. Peperangan yang mensasarkan juga kepada ISLAM di SOMALIA ini masih belum jelas setakat ini.

Berita terkini Amerika menggunakan DRONE sebagai alat untuk mengebom umat ISLAM di Somalia yang sedang berbuka puasa. Berdasarkan pembacaan ..Amerika mengebom posisi Gerakan As Sahbab ; yang mengambil alih pemerintahan negara dan bermatlamatkan menubuhkan Undang-Undang ISLAM. Itu yang pertama tidak disenaagi Amerika. Yang ke dua ; gerakan ini di naungi Para Pemuda yang beraliran SALAFI---mcm wahabi kt MALAYSIA. ....dengan kata lain sentiasa menolak ALIRAN AHLI SUNNAH WAL JAMAAH....dan SUFI  Pertembungan ini boleh dikatakan bertitik tolak dari KUATNYA PEGANGAN mereka kepada MEMBINA DAULAH melalui PEPERANGAN dan KONFRONTASI. Al SHABAB seperti gerakan PENGGANAS lain di kaitkan dengan kegiatan PENGGANAS AL Qaeda.

Site of a US drone attack in the capital city of Mogadishu (File photo)

Serangan di IBu KOTA MOGADHISU mengorbankan 10 dan mencederakan 118 yang lain.

Sejarah DUNIA melihat KAWASAN Somalia - Afrika ini mengalami penghirahan paling ramai manusia akibat pertembungan etnik dan pergolakan politik. Kesengsaraan mereka sebenarnya seolah - olah tiada penghujungnya. Namun dalam kekalutan itu muncul gerakan ISLAM yang cuba melaksakana HUDUD dalam negara yang amat dibenci PARA KUFFAR yang mahu semua agama tunduk bawah PANJI-PANJI mereka (DAJJAL) sahaja. Paling busuk pun nak masukkan demorasi ke, republik ke...yang meletakkan PERLEMBAGAAN DIATAS....macam depa duk buat kat MALAYSIA. 

Strategi Amerika kini lebih menggunakan TENTERA tempatan yang dilatih sahaja dalam menghadapi "PEMBERONTAKAN' keatas GERAKAN al SHABAB ini.Katanya nk elakkan banyak tentera Amerika mati dan tak mau peristiwa Black Hawk Down berulang ...MALU la tu.. Dengan menggelarkan tentera DIDIKAN MEREKA sebagai ''African Union"- Perkataan UNION adalah simbolik kepada PANJI-PANJI DAJJAL dalam menguasai dunia . Terbitan UNITED@UNION ini ada dalam kebanyakan Negara KUASA - Organisasi Dunia yang kononya ambil berat pasal dunia tetapi duduk bawah ideologi YAHUDI serta gerakan Freemason yang menyembah IBLIS. Pemimpin mereka mencaturkan gerakan agar dunia berada bawah telunjuk mereka. Jadi cerita lebih kurang macam British Tubuh Tentera dari kalangan orang Melayu untuk menentang Perjuangan orang Melayu sendiri ...lebih kurang la...sejarah dan taktik BANGSA PENJAJAH ni ulang benda yang sama. Cuma kali ni canggih sket.

Dalam kes ini tidak pasti apa kelebihan yang AMERIKA akan perolehi di SOMALIA...Somalia  banyak minyak ke?? Satu sudut ISLAM dilihat berpotensi menjadi Undang-UNDANG di SOMALIA ..maka perlu dicantas bagi mengelakkan kebangkitan UMAT ISLAM seluruh dunia. Tidak seperti di ROHINGNYA ...mereka disembelih hidup-hidup ibarat mati katak dikerjakan PUAK PENGGANAS RAKHINES BUDDHA --- jelas mencabul hak asasi DUNIA. Burma satu negara paling KARUT pernah aku dengar yang melaksanakan UNDANG-UNDANG paling SAMPAH dalam dunia. Bersifat perkauman dan NEGARA SEJAHAT ISRAEL.. Negara sudahlah miskin papa kedana , tetapi sombong dan berlagak....Pastinya mereka mendapat sokongan dari PARA PEMUKA KUFFAR yang berdiri di belakang mereka sehingga begitu berani berbuat sesuka hati.

Negara seperti ini lah yang sepatutunya dikenakan sekatan ekonomi dan berbagai tekanan peringkat antarabangsa. Lihatlah ---- betapa ISLAM menjadi mangsa DISKRIMINASI paling zalim dalam abad ini. Kurun ini lah yang disebut dan diisyaratkan Baginda SAW sebagai kurun akhir zaman yang fitnah melata keatas umat ISLAM. Setiap negara yang berpotensi diratah akan dikerumuni orang kafir ibarat merebut makanan dalam talam .Lunyai UMAT ISLAM dikerjakan .

Sempena BULAN RAMADHAN yang mulia ini....usahlah bicara kita kepada ''Apa aku nak makan berbuka puasa ini?'' atau "'ishy kenapa TERUNG BERLADA  dah tak jual sekarang ni ye?'' atau '' Gerai mana yang sedap aku nak tibai berbuka ni?" malu rasanya kerana saat ini berjuta-juta umat ISLAM ditindas dan menjadi pelarian dalam negara sendiri. Mereka kelaparan, Kesejukan, tertindas , teranaiya bahkan ketakutan diburu dan dibunuj sewenag-wenangya . Titiskan air matamu wahai umat MUHAMMAD dalam kepekatan malam mendoakan mereka..merintih kepada ALLAH agar diselamtkan kita semua dari fitnah akhir zaman yang dengan mudah merenggut iman anak cucu kita pada masa depan.....

Tiada layak diri ini untuk berkata lebih ...sedang kita banyak dibuai mimpi INDAH ..berkhayal dengan kemewahan dan kemanan yang diberikan ALLAH....Sibuk kita memenuhkan terawikh kita sedang dunia dan UMAT ISLAM sebenarnya sedang berperang ....

 Zaman sahabat ..masa aman sahaja mula mereka banyak terwikh..zaman perang sahabat-sahabat dihantar ke pelusuk dunia--mereka tiada masa berbuka bersama keluarga secara santai-- menyertai perang; kosong mekah madinah kerana  semua pergi berperang . Kita disini tak terasa penting sebab amannya sehingga langsung tidak merasakan keperitan UMAT ISLAM...SAUDARA seagama kita yang hari-hari belum tentu dapat makan sesuap makanan..,..Kita dah lah terawikh tidak rasa -apa-apa; bantai lagi moreh...siap tambah  tapau bawa balik lagi. Balik rumah pakat-pakat menghadap tv anak-beranak; sambung makan lagi, pergh ..tidoq terus.... ISy, apa nak jawab kat Rasulullah nanti? Malu aih.... Saat umat islam seluruh dunia ..kelaparan dan menderita tertindas..kamu selesa dengan amalan sunnat kamu ? Apa yang wajib bagi kamu saat ini wahai saudaraku ..agar benar dapat menggembirakan BAGINDA ...HABIBALLAH...RASULULLAH saw.?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...