25 Oct 2008

PMIUPM jangan masuk perangkap BHEP

Salam perjuangan, buat blogger seluruh dunia....alam ni dirasakan sangat kecil. Kita berhak berjumpa sesiapa sahaja, dan sampaikan ISLAM dimana sahaja.

Buat sahabat PMIUPM, mengikuti isu yang dibawa baru-baru ini, kalian jangan terlalu teruja dengan nilai moral yang kalian capai kini. Setiap saat, setiap masa musuh tidak akan pernah senang dengan kemenangan kita dan Islam. Memahami kita akan makna peperangan itu adalah tipudaya, sewajarnya kita perlu sangat teliti dalam merencanakan setiap gerak kerja Islam kita agar kita tidak tertipu dengan perangkap yang dipasang musuh

Sebagai insan, keputusan yang kita buat kadang-kadang berdepan dengan 2-positif dan negetif. Untuk mencapai sesuatu, kita perlu mengorbankan seuatu...nasib baik kita perolehi kedua-duanya. Melihat perkembangan isu yang menembusi media Malaysia kini sejak kebelakangan ini ia umpama jerat dan jerangkap samar yang bakal memberikan " Bad Political Mileage" kepada Persatuan Islam di kampus. Usaha penerangan kepada warga kampus perlu dijalankan agar mesej kita kepada mereka jelas dan bukannya kita dilihat semata-mata menjadi seolah-olah menentang universiti. Cara kita membawa isu perlulah tajam dan tepat kesasaran bukanlah lebih banyak mencipta musuh, apatah lagi mengeruhkan keadaan.

Yang pasti musuh akan mengatur serangan balas dengan apa yang telah kita mulakan. Tetapkan jentera pada kadar paling fit menghadapi segala kemungkinan. Kem-kem stategi yang pernah dilalui pastinya meletakkan kalian berada pada pos yang selesa sekarang. Serangan balas yang paling ampuh bukanlah bertahan, tetapi menyerang balik...

Padang tempur sudah dibentuk musuh, tetapi biarlah kita yang memalu gendangnya dan mereka menari dan bukanlah mereka pula merampas gendang dan sebaliknya kita pula yang menari. Semua jentera perlu mara dan meneruskan gerak kerja peperangan kita. Ia baru bermula, dah sampai masanya mereka digulingkan dari atas. Kita persiapkan untuknya sekalian masa , dan sekarang masa paling sesuai untuk kita lancarkan serangan memusnah yang mereka akan kenang sampai bila-bila.

Manfaatkan segenap sudut: politik, ekonomi, kebajikan ..semelum serangan mengejut yang melumpuhkan mereka dari dalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...