14 Jan 2009

Gempita Pilihanraya Kampus-Seruan Menggempur Kemungkaran Umat!!!

Gegak gempita, suasana kampus kini hambar..Pilihan Raya tanpa Poster, banner, tanpa flyers..hanya calon sahaja perlu berlagak kehulu - kehilir pamerkan muka..letih la mereka...

Mengapa begitu sekali suasana politik kali ini, duit yang dikatakan di kumpul hampir 50 000 terpaksalah disimpan buat gerakan dakwah di dalam kampus pula.Merisik khabar , undang-undang Pilihanraya kali ini pelik sedikit gara-gara berlakunya perubahan suasana politik di luar. Tidak dinafikan UMNO kini adalah pembangkang di Selangor..kerajaan sekarang adalah PR. Mereka merasakan PRO mAHASISWA akan mendapat bantuan dari PR ...spekulasi ini sangat tidak berasas....

Kewangan kita dulu kukuh, sekarang tetap kukuh...dan sampai bila-bila akan terus kukuh dek perancangan kita yang strategik.Meminta-minta satu cara , tetapi bagi menegakkan kalimah ALLAH ini ramai uyang sanggup bergadai untuknya..Pasakkan akidah yang jelas serta kefahaman dengan gerak kerja Islam di kampus mencerminkan kesepaduan amal mereka.

Gerakaan Mahasiswa Islam di kampus tidak sama dengan aspirasi... mereka dibayar..ya ASPIRASI DIBAYAR untuk bekerja di dalam UPM..tidak semua orang tahu perkara ini..pernah aku bertanyakan seorang totok ASPIRASI, dia mnejawab ringkas....."Jika bukan kerana duit, akupun tak mahu buat kerja NI..." kerja apa? biarkan ia jadi misteri,,,carilah kerja apa aspirsi ni buat belakang tabir...setakat 3 ke 4 angka tu baisa sangat..tetapi Allah lebih mengetahui...mungkin slah ,mungkin betul..

Kerja nak memikul beban dakwah ini bukan kerja senang..ada duit, tidak ada duit..kerja dan kewajipan ini perlu kita gerakkan..inilah jihad kita..dalam lapangan umat kampus tercinta...menang kalah perkara nombor dua, yang penting kita persiapkan diri dan jiwa untuk menghadapi jahiliyyah bentuk moden yang merosakkan kampus.

Dalam peperangan ini...kita mencaturkan strategi yang berbagai...menghadapi musuh yang semakin melemah....tidak menjadikan kita memandang rendah musuh...Desas-desus kuat menagatakan pemikul kuat aspirasi semakin berkurangan dan ketandusan pelapis...apapun mereka pun punya idealisma dan kepercayaan yang di dokong...Pertembungan kali ni pasti menarik...jangan saat akhir ramai pula puak-puak aspirasi ini menarik diri...

Syabas buat PRO-MAHASISWA pimpinan presiden mahsiswa Islam Mohd Safwan Abd Ghani, pastinya jentera PRK berada pada tahap paling bersedia selepas beberapa kali tarikh yang didintai di tunda-tunda. Kelicikana mereka dapat kita hadapai dengan sabar dan tenang..kelihatan calon-calon yang di ketengahkan PRO MAHASISWA kali ini memang bersemangat tinggi dan bersedia untuk bertempur melawan dan berhadapan musuh.

Kesanggupan menjadi barisan paling depan perjuangan ISlam ini memerlukan pengorbanan yang sangat besar..Semoga Allah bekalkan kalian dengan kekuatan yang berpanjangan..ketahanan yang menggerunkan...dan pengharapan yang tidak pernah habis.
Kalian telahpun menang, bila mana kalian menyatakan kesanggupan memenangkan agama ALLAh, saham kalian akan terus mengalir selagi agama ALLAh ini mendapat tempat yang sewajarnya di hati masyarakat kampus...matinya kalian dalam niat kalian yang tulus itu semoga syahidlah kalian..ini akidah perjuangan kita.

Tiada yang merugi dalam perjuanagn ini melainkan mereka yang culas, beralasan, dan meminggirkan diri dari medan...mereka membiarkan JUNDI_JUNI agama ini bersendirian tanpa mereka sediktpun mahu hulurkan tangan.... jangan kita termasuk dalam golongan yang dihukum ALLAH swt..tidak ingatkah kita peritwa perang tabuk?...Moga ALLAh jauhkan diriku dan sahabat-sahabatku dari sifat munafik sebagaimana ALLAh menajuhkan Timur dan Barat.

Kita bukan fahaman pragmatisme seperti yang dianuti Barrack Obama, bukan juga Sosialis yang di pegang sekelompok dari kita, apatah lagi sekular yang mengasingkan agama dari kehidupan... Kita berakidahklan Islam, perjuangan kita kerananya dan mati kitapun kita impikan kerana kesusahan meaksanakan agama ini. Kita tahu masas emakin suntuk, serta tanggungjawab melebihi masa yang kita ada....

Ayuh! sahabat ..kita gempur benteng kemungkaran..jika UMAR AL KHATTAB berada pada zaman ini sudah ramai orang akan dipancungnya, kerana sedih kerosakan yang berlaku kepada Islam dan umatnya...sedang kita apakah bukti kita cintakan agama kita???

Kuatkan langkah kalian, kobarkan semangat sahabat-sahabat seperjuangan...kalian membawa panji islam yang sinarnya akan menerangi bukan setakat setiap pelusuk kampus..bahkan seluruh dunia !Dunia akan menikmati manfaat dari letih , peluh, sedih dan sakit kalian mempertahankan fikrah islam ini....

Takbir..ALLAHUAKBAR...
Sabiluna...JIhad!!!!

al faqir ilallah Jundi Ummah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...