8 Sept 2014

Kegoncangan Biasa Dalam PAS.





Disunting dari artikel asal ( Kepimpinan Ulama; Suatu Penelitian ; Bac of Sc. (Politics)-UITM 

Kepimpinan ULAMA kini mengalami satu bentuk ujian yang sebenarnya menjadikan mereka lebih berkredibiliti.Ketegasan mereka yang berlandaskan Al Quran dan Sunnah serta prinsip mengelak mudharat yang lebih besar sentiasa menjadi langkah tidak popular dan bertentangan dengan mereka yang ada kepentingan . Mereka mendabik dada memperjuangkan keadilan dan sebagainya hanya bermain dan memperolokkan kepercayaan rakyat pada hakikatnya. Lantunan suara sumbang yang cuba menggugat TGHH (yang sebenarnya adalah  Majlis Syura Ulama) sebenarnya akan meleset dan ibarat air meresap tanah sahaja.

ulama PEWEARIS NABI --kesilapan mereka bisa mendapat panduan dari ALLAH . Moga ALLAH sentiasa membantu mereka . 

Percaturan Kajang MOVE yang memakan diri dan semakin meruncing kini perlu dihadapi semua paksi dalam PAKATAN dengan BIJAKSANA. Dalam keadaan tenang RAKYAT susah menilai sejauh mana ketulusan hati para pemuka PR ini memperjuangkan KEADILAN .Selalunya slogan-slogan dan JANJI-JANJI menarik yang mengkhayalkan RAKYAT ditambah sedikit suntikan sentimen dan semangat bakal menjadikan  jalan raya melimpah dengan RAKYAT yang setia (berdemonstrasi). Namun kini kegoncangan yang berlaku bakal meletuskan sikap sebenar PARA PIMPINAN ini .Proses yang panjang dan meletihkan pasti kalangan mereka akan mula teersilap langkah dan menzahirkan sikap sebenar sehingga lebih mudah RAKYAT menilai sejauh mana BUSUKNYA PEKUNG DIDADA.


Tiadalah menjadi masalah Majlis Syura Ulama serta AJK PAS PUSAT berkhilaf kerana pastinya disana ada manfaat yang besar untuk UMMAH . Tinggal lagi bagaimana PEMIMPIN menzahirkan akhlak dalam berkhilaf ini , USRAH dah kencang , masa beramal ni kena lah tundukkan nafsu demi kebaikan semua. Doa-doa ahli PAS yang ikhlas sentiasa meniti di bibir dalam setiap doa mereka agar perjuangan ini dibantu , dan mereka yang menjadi duri dalam daging disingkirkan .

Elakkan melabel sesama sendiri, kegawatan dimedia sosial yang ibarat kata lebih sudu dari kuah tidaklah menjadikan keadaan lebih baik-hanya sebagai sedap halwa telinga dan puaskan nafsu di dada sahaja . Dalam suasana tegang ini kita perlu tenang dan bertindak secara rasional . Dipihak ulama dan ajk pas pusat punyai hujah yang matang dan benar , tinggal lagi bagaimana pimpinan mengharmonikan suasana dengan kasih sayang dan cinta .

Hensemnyer die..ni ada kaitan dgn SYIAH tak silap..mungkin fitnah kot

Musuh tidak senang dengan keutuhan dan kredibiliti ULAMA kita yang sebenarnya di dokong dari akar UMBI . Tidak kiralah ANWARINAS ke ,PAPAGOMO ke (;)-- ), PASma ke, DAPnisme ke---yang mengasak dan cuba mempengaruhi DASAR pergerakan PAS , perlu diingat PAS bukanlah individu , tetapi binaan yang saling menguatkan semenjak dari awal penubuhannya - TERASNYA Al QURAN dan SUNNAH.

Benarkah begitu ??? Bahaya juga ini statement ...

Suka memetik karangan artikel dari HArakahdaily ini :


Dewan Ulamak PAS Pusat menasihati ahli-ahli PAS menghormati tindakan Presiden dalam isu berkaitan dengan Menteri Besar Selangor dan memberikan ketaatan serta thiqah (kepercayaan) atas tindakan beliau. Demikian dinyatakan pemangku Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Datuk Ahmad Yakob dalam satu kenyataan, semalam.
Menurutnya, mesyuarat Dewan Ulamak PAS Pusat Sabtu lalu di Pejabat Agung PAS Pusat sebulat suara menegaskan bahawa tindakan dan arahan Presiden PAS dalam isu berkaitan dengan Menteri Besar Selangor merupakan kuasa prerogatif Presiden yang diperuntukkan oleh Fasal 26 (1)  Perlembagaan PAS, Pindaan (2011).
Tambahnya, Majlis Syura Ulamak sebagai badan yang diberi kuasa untuk menghurai, menjelas dan mentafsir dasar PAS sebagaimana termaktub dalam fasal 8 (1a), dalam mesyuaratnya semalam turut mengesahkan hak Presiden tersebut.


Tetapi yang peliknya ada juga hamba ALLAH yang merasakan tidankan PRESIDEN tidak wajar. Kena lah kemukakan hujah yang benar. Pemimpin perlu bijak jangan buat langkah sumbang yang menonjolkan kebobrokan diri. (pesanan penaja). Semoga beroleh kefahaman .

(suntingan hazidi alang ahmad)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger