1 Jul 2015

Sukarnya Menyuap Barang Secebis Rezeki


Munggir ke hulu --mudik ke hilir tanpa haluan ibarat hilang tujuan mencari arah destinasi mencari sesuap nasi untuk memenuhkan kantung kosong perut anak isteri. Dahulu dapat kerja kerajaan, sesekali mendapat limpahan ILMU --tawar rasanya lalu mencebur diri di Borneo mendapat didikan dari JUTAWAN HEBAT di sana. Sungguh bukan mudah berada di bawah dagu GURU HEBAT --jiwa tamil jawa memang tak layak. Kewujudan hanya sekadar menempel tidak memberi bekas dan akhirnya di tendang pulang tidak menjadi.

Now, a small but vociferous community of circumcised men are gathering online to discuss methods of 'foreskin restoration'

Dengan baki keyakinan tinggal semangkuk cuma digagahkan agar kepahitan dan kepiluan JIWA lantaran kelemahan diri diabaikan demi sesuatu yang lebih besar....( penulis tidak sanggup lagi meneruskan bait yang berikutnya)--- Bak kata pepatah SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA--- kini berbaki secangkir keyakinan kehidupan semakin tidak keruan. Samar dalam kabus ...Tenggelam dalam bisikan NAFSU SOMBONG --- Kemana lagi hala mahu aku TUJU ? 

Menghenyak nafsu seperti menekan bola getah ke dalam besen sempit....ditekan ditengah ---melimpah keluar ditepi..DEGIL dan LIAR sungguh- Tiada pedoman--tiada panduan..daku melihat sahaja mereka dari JAUH ..desis hati kecemburuan ..hati lara tak berkesudahan ..mengadu kepada siapa lagi entahnya...Kosong dan kelam ..moga meemui CAHAYA di hujung HIDUP.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger