1 Apr 2008

Era Pasca PRU12

Kehancuran UMNO memuncak sehingga kini.

Paling haru PM..PAK LAH BADAWI yang kini mungkin ditimpa sakit jantung mengejut berikutan bahana tekanan yang diterima dek kekalahan parti yang diterimanya dalam pilihanraya ke12.

Retorika UMNO yang cuba mengheret rakyat kepada doktrinnya tidak menjadi kepada rakyat pada kali ini. Kelihatannya rakyat kini mula beralih arah kepada sesuatu yang lebih boleh diharap dan bergantung berbanding rejim UMNo yang tak habis-habis cuba membuat kacau.

Kewujudan UMNO sekarang ibarat telur dihujung tanduk, retak menanti belah...lebih teruk kewujudannya dan perjuangannya yang retorik ibarat ada tak menambah takda tak berkurang. Walau[un bakal muflis kuasa dalam kerajaan, bahtera kerajaan masih mampu di nakhoda Barisan Alternatif yang lebih terpahat di hati rakyat.

Kesetiaan ahli-ahli UMNo kini teruji, sedih tak hilang..sudah jatuh ditimpa tangga. Kini mereka seolah-olah cuba menutup bagkai gajah dengan nyiru. Kerap juga depa melatah sejak kebelakangan ini. Isu pernderhakaan terhadap Sultan bahkan Agong kita..juga terbukti UMNO lah petualang melayu yang sebenar, sudah terang lagi bersuluh? inilah sikap UMNO dan Kuli Batak UMNO( KPN)..ada double standard dalam menilai kesilapan mereka ? Naah sekarang, mereka terang-terang mencabar institusi kesultanan Melayu, Ketuanan Melayu yang mereka pertahankan kononnya. Mereka punya agenda sulit yang lebih penting dari Sultan sebenarnya. Isu Ketuanan Melayu, Institusi sultan hanyalah alat untuk melunaskan perjuangan mereka di mata rakyat Melayu. Menghisupkan sentimen kemalyuan dan mengapikan semangat perkauman yang berbaur niat jahat.

Kini terlalu banyak keburukan UMNo didedahkan, nahhh kita biarkan si luncai dengan labu -labinya. Kita yang mengggapai kemenagan kini seharusnya mengambil langkah tegap mencipta 1001 lagi kemenangan.

Untuk sampai ketahap ini kita mengambil masa setengah abad. Mungkin ini antara kenangan manis dalam rentetan dan selitan sejarah perjuangan kita mendaulatkan Islam.
Kita berada diatas atau dibawah kita tetap bersama Islam.

Sedarlah saudara ku kemenagan kita ini bukan bernatijahkan kerja kita, kerana rata-rata mengakui kita tidak pun membuat kerja kerana ramai yang berpeluk tubuhsemasa di medan atau tenaga pejuang diperlukan.Kita pun belum bersedia untuk menerima kemenagan sebenarnya. Jika dilihat dari sudut gerak kerja kita, meting lambat, kerja bertangguh, tarbiyyah tak berjalan, usrah tuiang-tuang, ...hakikatnya..Namun Allah kurniakan kita kemenangan dengan bantuan orang kafir.

Terduduk kita , tidak menjagkakan sesuatu seperti ini, tiba-tiba , ramai pula mereka yang menyorokkan semasa perang meletus kini menampakkan muka umpama kura-kura mengeluarkan kepala dari cengkerangnya.Biarkan ia berlalu. Kini suatu episod perjuangan baru pula..

Landskap politik Malaysia telah berubah dalam sekelip mata.bibit -bibit kegemilangan rakyat menyerlah dan bersinar embali. Mahasiswa kelihatannya mungin mampu membawa arus perubahan dalam gerakan Mhasiswa di kampus. Mereka punya suara di kalangan pemimpin yang adil.1001 harapan menggunung dari rakyat Malaysia diletakkan atas bahu kita. Dalam 4 tahun mendatang, jika kita tidak manfaatkan sebaiknya apa yang kita ada, keadaan mungkin berubah sekali lagi.

Begitu ramai orang sok-sek, sok-sek membincangkan dan melontarkan panmdangan bernas dalam era pasca PRU 12 kini. Perlu kita inmgat kemenagan ini harus kita isi secara bersama.kerana ia suatu kerja yang lebih penat dari mencapainya. Kerja tanpa henti dan sudah tentu lebih bannyak tenaga diperlukan. Kebergantungan kita kepada Allah juga perlu lebih kejap dan erat.

Jika Allah memberi kemangan ini, Ia jugalah berhak menariknya.

Apa-apapun kita perlu membina generasi yang lebih lasak berbanding sebelumnya..Tiada lagi meting lambat, usrahtuang, tarbiyyah tak berjalan, markas mati, perpecahan dalaman..dan bermacam-macam lagi masalah.

Kita iltizam dengan jemaah kita dan pemimpin yang kita bai'ah padanya. Moga Allah swt membantu kita dan memudahkan urusan kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...