4 Apr 2008

UMNO guna politik kotor dalam kampus!!!!






Entah dimana silapnya mana mungkin seorang TNC HEP berlaku biadab dan seolah-olah terlalu melampau latahannya sehingga sanggup mengenepikan mandat Sultan dan rakyat yang memilih wakil atau pemimpin mereka .Naib Canselor UKM,
Prof. Dato' Dr. Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin terkena palitan arang ini mungkin perlu menasihati anak buahnya dalam melakukan tindakan yang dilihat kurang bijak dalam berdepan dengan isu yang besar ini.



TNCHEP UKM :Prof Dato Dr Mohd Wahid Samsudin.(Inilah KUDA_KUDA UMNO)

Kes yang berlaku berikutan MB Kedah yang tidak dapat menghadiri program dalam kampus dengan alasan tidak mahu mengheret parti politik kedalam kampus merupakan pemikiran paling kampung dilihat di lakukan oleh seorang insan yang bergelar TNCHEP di sebuah kampus di UKM Prof Dato Dr Mohd Wahid Samsudin.

Hebat sangatkah insan ini yang begitu sombang dan sangat sumbang dalam bertindak mendahului dan menafikan mandat SULTAN dan Rakyat dalam memilih pemimpin. Mana rasionalnya sikap seseorang yang mempunyai status pemikiran aras tinggi ini.? Mungkin title PROF patut ditarik semula.

"Alasannya tidak munasabah kerana kenapa Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dibenarkan masuk ke UKM untuk merasmikan Majlis Perasmian Institut Islam Hadhari, sedangkan pada masa yang sama beliau merupakan Presiden Umno.

Kadang-kadang sifat prejudis seperti ini tidak sepatutnya merasionalkan perbuatan seperti ini.Singkirkan sahaja jika ia tidak lagi mampu memimpin kampus dengan baik. Hancur kampus dan hilang idealisme mahasiswa apabila ada seorang TNC HEP yuang cuba melaksnakan dasar pengasingan terhadap sistem politik yang ada.

Bukan ada niat politik pun, seorang MB mahu bersama rakyatnya,...memang itu tanggungjawabnya. Apa - apa pun sebelum menentukan nasib seorang TNC ini. ia perlu memohon maaf kepada MB dan rakyat. Silent protes seperti ini terhadap lantikan pimpinan dalam sistem demokrasi seperti Malaysia sepatutnya perllu ditangani dengan tegas.

Mungkin atas desakan pemimpin UMNO yang gusar dengan perjuangan mereka yang semakin tidak mendapat tempat dihati mahasiswa dan rakyat menyebabkan mereka cuba menyekat PROMOSI terhadap PAS. Kasihan melihat TNC HEP dipergubakan sebegitu rupa.Hilang kredibilitinya dan karismanya sebagai seorang tokoh akademik.

Jelas DOUBLE STANDARD yang diamalkan ...sehingga bagi menyekat MB untuk hadir di lampiaskan dengan alasan yang tak releven dan tidak boleh diterima.

Jelas!! penganjur faham realiti kampus : unsur politik..bukan ceramah politik yang nak diadakan..

Jemputan kepada Azizan Razak dibuat atas dasar beliau sebagai Menteri Besar Kedah yang diberi kepercayaan oleh rakyat Kedah dan diperkenan oleh Sultan Kedah.

"Ia bukan kerana beliau Pesuruhjaya PAS negeri Kedah atau pemimpin BA, kerana pihak penganjur faham dan mengerti peraturan universiti yang tidak membenarkan sebarang pemimpin parti politik untuk masuk ke dalam kampus," tegasnya.

Nah sekarang TNC HEP UKM seharusnya meberi penjelasan terhadap isu ini.

Penentangan jenis apa yang ia cuba lakukan???Bukankah ia sebenarnya yang tunduk dengan politik kotor UMNO???

Harakahdailiy menyatakan: Dato' Dr Mohd Wahid Samsudin melakukan tindakan yang merupakan suatu bentuk penyalahgunaan kuasa sebagai Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (TNC HEPA).

Prof juga sepatutnya memberikan penjelasan berkaitan turut terlibat dalam strategi membantu Umno menawan Kelantan pada pilihan raya umum ke-12 baru-baru ini dengan menghantar 1500 mahasiswa.

Pendirian yang tidak selari dengan tindakannya sendiri. Orang seperti ini tidak seharusnya di berikan penghormatan kerana gagal melaksanakan apa yang ucapkan..

Pembaca seharusnya menilai,mereka cuba memomokkan bahaya bahana politik dalam kampus .Sedangkan kita pun sendiri jelas dan faham isu yang cuba dibawa, bahkan PAS juga menghormati institusi UNIVERSITI.Bukan semberono sahaja kita memperbodohkan UNIVERSITI untuk politik..jauh sekali. Golongan intellek perlu melihat sudut ini dengan lebih matang dan lunak. Bukan atas dasar kepartian.

Apa salah seorang pemimpin berjumpa rakyatnya???Persoalan besar yang perlu dijawab PROF...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger