3 Dec 2010

MIDVALLEY PUSAT YAHUDI ??



logo MID VALLEY MEGAMALL,
Adakah secara kebetulan ia berbentuk mata ?

SEKADAR UNTUK KITA BERKONGSI

DIAMBIL DARI BLOG IBNu YACcOB


Mata Dajjal di Mid Valley

November 22nd, 2010 · 88 Comments · Illuminati Malaysia

Seorang pengunjung blog ini menghantar emel kepada kami mengatakan bahawa pelan lokasi Midvalley, Petaling Jaya jika dilihat menggunakan Google Maps adalah berbentuk Mata Dajjal (All Seeing Eye). Pengunjung tersebut juga tidak menyatakan sumber asal maklumat ini.

Di sini, kami lakarkan semula bentuk ‘mata’ tersebut berdasarkan imbasan carian Google Maps

Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, di Midvalley juga adalah tempat sebuah consultant Yahudi beroperasi iaitu APCO Worldwide yang suatu masa dahulu menjadi pertikaian di Parlimen atas sebab keputusan kerajaan Malaysia membayar RM70 juta menggunakan khidmat APCO.

Di bawah ialah alamat APCO Worldwide yang menggunakan pejabat yang sama dengan Mind Team Sdn Bhd.

Alamat : APCO Worldwide Sdn. Bhd.Level 21, Suite 21.01, The Garden South Tower, Midvalley City

Pengarah Cawangan Malaysia : Paul Stadlen( Pengarah Urusan APCO di Malaysia)

Mid Valley City dimiliki sepenuhnya oleh IGB Corporation.

ShareThis

Tags:

88 responses so far ↓

  • 1 MOHD ZAIN // Nov 22, 2010 at 6:27 am

    Salam
    Boleh jadi ia sebuah perancangan Yahudi. Boleh jadi juga ia kebetulan sahaja. Apa2pun, pendedahan anda membuka mata saya. Mungkin bentok mata itu bukan sahaja ada di Mid Valley, tetapi mungkin selepas ini di Kota Bharu, Kuala Trengganu, Alor Star dan sebagainyadi tempat tumpuan orang2 Melayu beragama Islam.

    Terimakasih di atas pendedahan ini.

  • 2 aYam dEN Lapeh // Nov 22, 2010 at 7:49 am

    Salam…
    Jika benar Apco berada di Mid valley,maka ia bukan lg satu kebetulan..
    Perlu ada penyiasatan terperinci dan pendedahan siapakah org2 dibelakang IGB corporatiaon…
    Pd yg kontra,elok juga anda kemukakan pandangan sisi anda supaya isu ini dpt dibincangkan supaya kita memperoleh satu titik pertemuan yg akan memberi manfaat kpd kita semua..

  • 3 drpete // Nov 22, 2010 at 4:12 pm

    logo MidValley sendiri berbentuk MATA…

  • 4 ali // Nov 22, 2010 at 5:03 pm

    Banyak bentuk mata nie. Tapi ya lah ia sebagai lambang penguasaan ‘mereka’. Namun untuk kita tentukan ‘mata’ yang mana satu konspirasi bukan mudah juga. Yang penting kita memang dah sedia maklum kafirun dan kaum kerabat dajjal memang berusaha memusnahkan umat manusia amnya dan Muslim khususnya. Sama-samalah kita tingkatkan amalan supaya Islam dan umatnya berada di landasan yang betul. Amalkan Islam, mulakan dengan memberi salam sesama kita apabila bertemu. Amalan ini amat kurang dipraktikkan menyebabkan ikatan kita semakin berjauhan.

  • 5 ambo // Nov 22, 2010 at 7:22 pm

    satu lagi pendedahan menarik dari ibnuyaacob..
    sama ada ia sekadar kebetulan atau tidak,sekurang-kurangnya pendedahan ini dpt terus menyedarkan kita smua dari “terlena”..jika selepas ini ade pula pendedahan “mata” ini wujud juga di tempat2 yg lain,nescaya pendedahan ini boleh jadi bukan satu kebetulan…tapi,jauh di sudut hati saya percaya perkara ini bukanlah satu kebetulan…Wallahualam

  • 6 miss zr // Nov 22, 2010 at 8:01 pm

    dh lama betul saya tunggu ibnuyacoob update article. tqvm :)
    terus kan usaha2 anda

  • 7 ibnsapian // Nov 22, 2010 at 11:28 pm

    Mengapa ini berlaku?…..tanyalah putrajaya yang dikuasai oleh ‘kerajaan sekarang’.

  • 8 adam // Nov 23, 2010 at 12:07 am

    banda ini perlu masyarakat tahu jadi saya harap benda ini tersebar lebih luas untu pengetahuan masyarakat malaysia

  • 9 mamawana // Nov 23, 2010 at 12:46 am

    Dah jadi mato-mato tu…. mato mato di mano2. Allah swt lagi Maha Melihat.

  • 10 un // Nov 23, 2010 at 1:50 am

    dh lama sy tunggu artikel

  • 11 aYam dEN Lapeh // Nov 23, 2010 at 4:45 am

    Kapitalism ibarat sesungut sotong..dh menjangkau smpai ke sini sejak dahulu lg..
    Cuma sekarang semakin jelas..
    Hanya golongan elit shj yg masih mahu menyokong sedangkan mereka ini minoriti dlm komposisi rakyat M’sia..
    Tp org kg masih x sedar2 lg..
    Terlalu terpengaruh dgn Doktrin perjuangan yg x selesai..

  • 12 ibnsin // Nov 23, 2010 at 8:13 am

    mid valley tokey singapore punya lah…ada jv dengn BDKL..

    tapi sekarang ni tak taulah apa statusnya.

  • 13 najah // Nov 24, 2010 at 3:03 am

    a’ah..ala2..tp x prasan ke bendera pkr pon sama je..lambg mata dajal juga

  • 14 kalimahNya1110 // Nov 24, 2010 at 3:37 am

    saudara ayam, bukan saja sesungut mereka sampai dibumi luaran ni saja, malah dalam ibadah kita pun dah ada… try rujuk AL-Quran dan lihatlah apa yang dimasukkan.

  • 15 dok usha // Nov 24, 2010 at 8:23 am

    Bendera PKR berbentuk mata…. Aku belum jumpa perbahasan ini lagi… Banyak benda dah di kuasai mata cuma kerajaan cap Mata ni ja belum berkuasa di putrajaya

  • 16 saturnia // Nov 24, 2010 at 9:12 am

    bukan saja pengaruh mereka iaitu ibadat saja… malah perangai pun dh ikut macam dorang…

    kang bila perangai maksiat buruk semakin berakar dlm diri…last2 dosa lebih besar dibuat…

    jgn terkejut kalau ada orang islam sanggup bersekongkol ngan yahudi, nasrani dan semua jenis orang kafir…

    jgn terkejut jugak kalau semakin ramai umat islam murtad atau jadi munafik…

    ya allah… bantulah kami yang islam ini…kami tahu engkau tidak sia2kan kami…

  • 17 nurima_gos // Nov 24, 2010 at 9:34 am

    berpeganglah dengan al-quran, insya Allah selamat.
    Good reveal!

  • 18 nurima_gos // Nov 24, 2010 at 9:37 am

    harap ada byk lg pendedahan.

  • 19 kalimahNya1110 // Nov 24, 2010 at 2:11 pm

    haha, saturnia… mmg dah bersepah, buktinya kita lihat siapa diantara pemimpin2 ni yang nak menegakkan kalam Allah ni balik? “i can see dead people..” (sixthsense hahaha)

    aku dah malas nak marah atau bising2, jadi biar aku gelak je…

    kalau aku mempunyai kekuatan dah tentu putra jaya itu dan malaysia ni mmg jadi negara yang pure MUSLIM, sampai orang2 kafir benar2 tunduk dan takut utk bersuara.

    tapi segala-galanya terserah kepada Allah, lagi semoga diwafatkan kita bersama orang2 yang berbakti kepadaNya.

  • 20 aYam dEN Lapeh // Nov 24, 2010 at 5:35 pm

    Mesyuarat ditangguhkan…zzzzzzzzz..
    Esok sambung balik..zzzzzzzz

  • 21 lalat buah // Nov 25, 2010 at 12:14 am

    yaa..aku rasa elok perbahaskan juga lambang parti PKR. Kerap sgt buat story yg berkaitan kerajaan, hingga yg kdg2 mengarut pun dikaitkan. Jika ibnuyaacob boleh siarkan gmbr email pembaca, ape kata nanti aku email kat ko plak ibnuyaacob! Klau btul ko jujur buat story, harap disiarkan. Heh!

  • 22 aYam dEN Lapeh // Nov 25, 2010 at 5:10 am

    Elok juga cadangan lalat Buah…
    biar semua pihak yg ada di M’sia ini kita perbincangkan supaya kita berlaku adil dlm membuat komentar..
    Bkn mahu menyinggung sesiapa ttp sekurang-kurangnya segala kemusykilan dpt diselesaikan..

  • 23 kalimahNya yang semakin dipinggirkan.. // Nov 25, 2010 at 7:57 am

    lolz.. aku bukannye nak berpolitik.. -_-’

  • 24 lalat buah // Nov 25, 2010 at 8:10 am

    kalimah,

    ini bukan berpolitik tapi kalu hang nak pandang dari sudut politik, hang memang dah awal2 pandang dari sudut politik..

    kalau betul2 nak selongkar konspirasi, biar SELONGKAR SEMUA.. Baru adil dan saksama!!
    baru betul2 nanti terbuka ape yg terselindung selama ini..

  • 25 lalat buah // Nov 25, 2010 at 8:13 am

    tambahan sket..

    sebenarnya blog ibnuyaacob ni pun sebenarnya berat sebelah dalam membongkar konspirasi…
    bukan aku saja nak buat2 cerita tapi itulah hakikatnya…

  • 26 kalimahNya yang semakin dipinggirkan.. // Nov 25, 2010 at 8:17 am

    sbb tu aku takpernah peduli pun pasal topiknya.. kecuali amat sedikit.

    aku ni meneger dgn benar.. bukan aku nak jadi pemimpin, dah kalau esok ajal aku, ade sesape penyokong2 aku bleh hidupkan aku balek?
    haha

  • 27 khulafa bistro // Nov 25, 2010 at 11:54 am

    kemungkinan ANWAR IBRAHIM dan DR.MAHATHIR mempunyai sebuah pelan dalam membentuk masyarakat yg BERPECAH-BELAH , Kerana bentuk masyarakat tersebut laa yg diperintahkan oleh dajjal . apabila kita berpecah maka mmg tiada seorang pun yang akan bersatu menentang kejahatan dan menegakkan keadilan . Malaysia antara sebuah negara terkuat Freemason dan telah tercatat beberapa lodge yg berfungsi disekitar semenanjung di dalam buku rasmi (kitab) freemason tersebut . ehmm ..

  • 28 miss zr // Nov 25, 2010 at 4:15 pm

    ibnuyacoob bias ke? explain sikit. tataw plak

  • 29 maal afsakh // Nov 25, 2010 at 5:42 pm

    slm ukhuwah

    kupasan yg menarik.sbnanye pengruh freemason dh lme kt msia.even tn guru nik aziz thn 1978 dh wat pendedahan ttg lodge2 freemason kt area smnanjung..tp kerajaan wat dono..
    xplek npe lodge freemason ad kt sume ngeri smnnjung except klntan n trnggnu?..ni pndgn peribadi ak n ak arap xd spe yg akn kndem even komen ak ni sdkit berbau politik…
    ak ttarik ngn komen ibnsapian..actually kalo kerajaan ptrajaya skang amek tndakan dr awl penubuhan msia dlu insyaallah grkn freemasonry ni mngkin x gitu berleluasa…tp skang?even krajaan upah apco yg mmg kompem yahudi utk baekkn imej msia kt prngkat antarabngsa…kalo pemerintah memerintah secare tulus,khidmat apco x diperlukan pn..

    kelihatan cm ak lari tjk jaoh sgt..tp 2 la hakikat..sbnanye melalui apco dorg akn meresap ideology dorang yg mmg totally bahaye bg umat islam terutamanye…selagi pkai undang2 dunia n abaikn undng2 allah,jgn hrp la msia ni sng2 bebas dr cengkaman musuh2 islam..

    ak cte ni bkn nk bkempen tp ak cte ni supaye korg yg slalu bkk blog2 knspirasi ni bkk mate n lapangkan minda…sbb ak yakin org yg bkk blog2 cmni adlh org yg ske bfikir n kritis..

    slm…
    TAKBIIRR!!!

  • 30 anon // Nov 26, 2010 at 6:01 am

    Tula jual lagi tanah ke koperasi asing. Nenek cakap jangan jual cucu jual. Kan dah kena tibai oleh nenek. Nenek gua amat pantang dengar ayat “broker hartanah”.

  • 31 papabran // Nov 26, 2010 at 6:40 am

    ate camana, tengok sana, tgk sini nampak mate. kita ni idup nak cari mate je ke…usah kate kat mid valley, tgk dlm rumah masing2 la. byk dah fitnah dajje ni dlm rumah enkorang.dalam rumah pun kita tak setel lagi…dah nak setelkan kat mid valley.Yahudi ni takut kat Islam ni satu cara je, dan dia dah bgtau,kita masih lagi tak mampu nak buat..ape dia? iaitu apabila JEMAAH SOLAT SUBUH SAMADENGAN SOLAT JUMAAT.

  • 32 ZissZassZapp // Nov 26, 2010 at 9:04 am

    Masih ada ruang dan peluang untuk kita berjuang agar pemilik, pekerja, pengunjung, pelanggan Mid Valley menjadi orang yang beriman, taqwa , berilmu dan mengamalkan Al Quran serta sunnah Nabi saw.

  • 33 programmer // Nov 26, 2010 at 10:30 am

    slmt petang blogger sklian,
    saya terbaca antara 30 sebab pendek rezeki ialah mecari keburukan/rahsia orang lain…erm saya terfikir macammana plak dengan blogger yang bertaraf muslim mencari/menyebarkan/mendengar keburukan musuhnya Yahudi? cuma nak clarify ayat 12 surah al-hudayat..

  • 34 cia // Nov 26, 2010 at 11:49 am

    JALAN ASYIK NAK TINGKATKAN AMALAN… ILMU PERANG TAK DE..IMAM SYAFEI PUN BLAJAR PERANG SBB PERKATAAN QITAL DLM AL QURAN..BELIAU BELAJAR PERANG DI IRAQ..
    FARDU AIN KPD SELURUH UMAT ISLAM MENGAMBIL SEMULA PALESTINE DR MEREKA….FARDU AIN NI MENGATASI FARDU2 AIN YG LAIN….CARI ILMU PEPERANGAN….TUAN2 SEMUA

  • 35 cia // Nov 26, 2010 at 11:51 am

    JANGAN ASYIK NAK TINGKATKAN AMALAN SAJA…PERLU ADE PENINGKATAN IMAN JUGA…

  • 36 TOK WALI PUTEH // Nov 26, 2010 at 1:43 pm

    Salam.
    Saya tertarik dengan programmer post 33. Memang pendek rezeki kalau membuka aib orang dan memburuk2kan orang lain. Maksud di sini, orang Islam.

    Kalau orang Yahudi tu…memang Tuhan dah laknat mereka disebabkan kejahatan mereka.

    Ada tersebut dalam Al-Quran. Maaf saya lupa surah mana dan ayat mana.

    Satu perkara lagi….ayat 12 Surah Al-Hudayat. Maaf…Surah Al-Hudayat tu x ada. Anda tersilap tu. Sila semak balik.

    Berikut, saya nak buat amal soleh…nak perturunkan satu amalan murah rezeki

    Amalkan…YA ALLAH YA AZIIZ (100X) setiap selepas solat subuh. Amalan ini diamalkan oleh Wali Allah, Syeikh Abdul Kadir Jailani.

    Atau boleh juga, YA LATIIF (129X) diikuti dengan Surah As-Syura Ayat 19 (7x). Kemudian seelok2nya disudahi dengan doa Nabi Adam a.s. “Allahumma innaka tatlamu sirri wa ala niati….”.

    Saya mengijazahkannya kepada sapa2 yang berminat. Terima kasih

  • 37 aYam dEN Lapeh // Nov 26, 2010 at 2:26 pm

    Selamat petang saudara Prorgammer..
    Mencari keburukan/Rahsia dlm konteks yg saudara kemukan td adalah keburukan dan rahsia yg boleh mengaibkan org lain,lbh2 lg jika orang itu adalah saudara,kenalan,sahabat dan tetangga kita..
    Itu sememangnya dilarang oleh agama Islam..

    Namun dlm kes dgn Musuh2 agama(Terutama Yahudi) ia tidak menjadi dosa krn mendedahkan perancangan jahat mereka utk keselamatan Agama dan umat Islam..

    Jika saudara mengikuti sejarah Islam,Yahudi begitu memusuhi Nabi Muhammad dan sentiasa menghasut utk menggagalkan usaha Dakwah Nabi Muhammad dan sentiasa juga melanggar perjanjian damai dgn umat Islam..
    Namun bg yg mentaati perjanjian itu,umat Islam wajib melindungi mereka,mempersiapkan tentera utk mempertahankan kawasan mereka apabila diserang..
    Nabi Muhammad juga tidak mengganggu urusan agama mereka dan Nabi sgt memegang janjinya wlwpun perjanjian itu dibuat dgn kelompok bukan Islam..
    Nabi Muhammad akan menghukum sesiapa dikalangan umatnya yg didapati menyakiti Yahudi yg berada dibawah perjanjian dgnnya selagi mereka berpegang kpd janji dgn Nabi krn mereka telah dijanjikan keselamatan oleh Nabi Muhammad..
    Yahudi Kini adalah kelompok yg memusuhi Islam dan mereka telah membawa unsur2 yg melemahkan Islam,jika saudara merenungi rupa paras dan tingkah laku pemuda-pemudi Islam hari ini..
    Duni Islam kini sedang dlm fasa kesedaran dan kebangkitan semula krn melihat petanda2 kecil dan besar hari Kiamat sedang muncul satu persatu..Dlm keadaan ini aktiviti2 Yahudi utk menangguhkan kebangkitan itu sedang berjalan dgn lancar dan pesat..
    Oleh itu,apa yg Bloger2 muslim ini lakukan adalah utk mempersiapkan umat Islam utk menangkis sebarang usaha utk melemahkan lg kebangkitan Islam..
    Maka usaha2 mereka itu adalah dakwah supaya pembaca2 yg berakidah Islam sedar dan mendapat maklumat yg terkini ttentang keadaan dunia hari ini..
    Generasi selepas kami akan berdepan satu lawan satu dgn Yahudi(Zionis) kelak..
    Oleh itu persiapan harus dilakukan mulai sekarang..
    Semoga saudara mendapat kefahaman..

  • 38 aYam dEN Lapeh // Nov 26, 2010 at 2:35 pm

    Sori TOK WALI PUTEH..
    Lps sy submit,post anda pun appear..haha..
    Saudara Programmer ne sahabat kita yg bukan Islam ttp berminat dgn sejarah Islam..
    Jd sy membantu utk menambahkan kefahaman beliau..

  • 39 kalimahNya yang semakin dipinggirkan.. // Nov 26, 2010 at 2:55 pm

    0.O programmer bukan islam?

  • 40 kalimahNya yang semakin dipinggirkan.. // Nov 26, 2010 at 3:01 pm

    siapa yang berserah diri kepada Allah sepenuhnya maka dialah islam.

  • 41 TOK WALI PUTEH // Nov 26, 2010 at 4:29 pm

    Salam ayam…
    Saya dah tahu progmmer bukan muslim
    Boleh jadi ia cina kampung
    Tahu tentang budaya melayu dan agama Islam.

  • 42 aYam dEN Lapeh // Nov 26, 2010 at 4:42 pm

    Salam TOK WALI PUTEH…
    Mungin juga..
    Katanya lg dia pelajar universiti..
    Barangkali hal2 ini berkaitan juga dgn kajiannya diUniversiti…

  • 43 NAs // Nov 27, 2010 at 1:45 am

    zionis sekutu dajjal…..!!!!!!

  • 44 programmer // Nov 27, 2010 at 3:21 am

    maaf tersilap surah..
    Ayat 12. “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.” Al-Hujuraat ayat 12
    Inilah ayat yg dimaksudkan..
    Menurut penulis itu juga,Yahudi juga saudara kepada orang-orang Islam…

  • 45 Namanya juga makhluk Allah // Nov 27, 2010 at 3:50 am

    semuanya diluar kotak fikiran kita..kerana sesungguhnya Allah Maha Mengatahui apa yg sedang berlaku, Allah lebih tahu apa yg mereka niatkan sedang kita tidak tahu dan hanya mampu menduga berdasarkan semua perkaitan yg kita rasakan rancangan mrk…..

    krn kita tdk punya bukti kukuh, maka serahkan pada Allah seandainya benar apa mrk rencanakn maka Allah Maha Mengetahui dan Melihat apa mrk kerjakan…… Kerana kita tahu bhwa mrk tidak sekuat Allah, jadi siapa sebenarnya mrk ingin musnahkan?? mgkin kita umat islam, tetapi kita umat islam jgn takut krn kita punya Allah sedang mrk siapa yg melindungi mrk nanti akibat perbuatan mrk?? mrk dan kita tahu dunia ini akan hancur dan kita semua akan kembali kpd Allah… mereka sedang memperbodohkan diri mrk sendiri……

    Kita tdk perlu memaki hamun mrk…krn kita punya Allah yg lebih perkasa dan tahu apa mrk sedang lakukan…..kita sbnrnya bergantung dan menyelidiki perbuatan keji mrk…mgkin ada yg tepat dan mgkin ada yg tdk…dan mgkin kebetulan shj…ttp kebetulan itu terlalu byk… sehingga kita terfikir hebat sgt pemikiran mrk…. tetapi kita sgt yakin itu semua yg telah terjadi merupakan ketetapan Allah……

    Rancangan mrk sbnrnya sudah mjd rancangan Allah…hanya mrk tidak sedar….. hny krn terlalu taksub dgn dunia mrk…..yg kononnya mrk la yg mrcng semua konspirasi yg sdg blaku dan konon sgt hebat dgn penelitian mrk dlm mrcng rancangan busuk mrk sambil bangga melihat ramai manusia diperbodohkn oleh mrk…. sbnrnya mrk lah yg bodoh.. pdhal mrk dan semua yg ada didunia ini akn kembali kpd Allah……

    >>> sekadar pendapat, kiranya jgn diletak sbg komen tepat, mohon diperbetulkn sekiranya tersalah tanggapan………..

  • 46 aYam dEN Lapeh // Nov 27, 2010 at 4:13 am

    Memang Yahudi saudara kpd orang2 Islam krn org2 Yahudi dan org2 Arab adalah dari keturunan Nabi Ibrahim..Nabi Ibrahim mempunyai 2 org Isteri..
    Isteri2nya adalah Siti Sarah dan Siti Hajar..
    Anak siti Sarah adalah Nabi Ishak manakala anak Siti Hajar adalah Nabi Ismail..
    Bangsa Yahudi adalah dari jalur Nabi Ishak dan bangsa Arab adalah dari jalur Nabi Ismail..
    Itu pertalian awal bangsa Arab dgn bangsa Israel..Pertikaian antara Islam dan Yahudi adalah,penganut Islam memperjuangkan Agama sedangkan Yahudi memperjuangkan bangsa mereka..
    Sepatutnya Yahudi beriman kpd Nabi Muhammad berdasarkan petunjuk2 mengenai Rasul akhir zaman yg terdapat dlm kitab2 mereka ttp kebanyakannya enggan semata-mata krn Nabi Muhammad bukanberbangsa Yahudi..
    Jika Allah menzahirkan Nabi Muhammad dlm kelompok Yahudi sekalipun belum tentu org2 Yahudi akan mengikutinya spt mana sikap mereka terhadap Nabi Daud,Nabi Sulaiman,Nabi Ya’akub,Nabi Ilyasa,Nabi Jaremiyah,Nabi Zakaria,Nabi Musa,Nabi Harun…..dan yg akhir bg mereka Nabi Isa..
    Memang dari segi sejarahnya mereka adalah saudara kami krn mereka juga telah diberi petunjuk2 Allah dari Rasul2 yg Allah tlh utuskan kpd bangsa mereka tetapi mereka ini memusuhi Nabi2 mereka dan mendustakan ajaran Rasul2 mereka..Sedang kami wajib mengimani dan percaya bahawa Nabi2 mereka sebagai Nabi yg diutuskan sblm kedatangan Nabi Muhammad..Al-Quran telah menceritakan perihal bangsa Yahudi ini..Saya sarankan saudara membaca SurahAl-Baqarah krn didalam surah itu ada juga digambarkan bagaimana sikap bangsa Yahudi itu..

    Sy sarankan juga saudara mencari satu surah (maaf,sy x ingat surah yg mana) yg ada menyatakan Allah melarang manusia mengumpat kecuali pada enam tempat..
    Antara yg sy masih ingat adalah pengamal sihir,org yg melampaui batas(zalim),org Munafik,orang fasik….selebihnya sy terlupa ..
    Krn golongan yg disebutkan itu akan mendatangkan mudarat jika tidak dikhabarkan kpd masyarakat akan menyebabkan masyarakat ditimpa mudharat jika tiada yg mengingatkan mereka tentang kesan dari mencampuri golongan2 ini..

  • 47 programmer // Nov 27, 2010 at 4:21 am

    terima kasih saudara ayam (pangilan ini x sesuai utk saudara)..kekaburan kian semakin jelas.

  • 48 TOK WALI PUTEH // Nov 27, 2010 at 6:57 am

    Betul 2…Camne kalau nama KIJANG EMAS???
    Glamour sikit. He2

  • 49 aYam dEN Lapeh // Nov 27, 2010 at 8:08 am

    Aduh..Susahnya..”Ayam den lapeh” tu adalah tajuk sebuah lagu Minagkabau..Ia mengingatkan sy kpd jalur keturunan sy dari Sumatera ratusan Tahun dahulu..tu jer..hehehe..
    Harap jelas yer..hehehe..

  • 50 kudo_kida // Nov 27, 2010 at 12:28 pm

    sukanya baca komen2 kat atas ni..menampakkan yg generasi skang sudah semakin matang, matang dari isu semasa, agama dan juga ilmu dakwah. teruskan usaha kalian dan jgn mudah mengalah dlm berdakwah. kpd ibnuyaacob.com, teruskan penulisan krn insya Allah Dia melihat usaha saudara dlm memberi kefahaman kpd manusia~wallahualam

  • 51 kalimahNya semakin diketepikan. // Nov 27, 2010 at 2:10 pm

    programer:> frimanAllah: “sesungguhnya orang2 yang beriman itu adlah bersaudara bersama kamu.”

    orang yang beriman adalah suatu yang sangat detail.. ibarat 100% kurang 0.0001% maka gugur keimananNya, contohnya mereka beriman kepada rasulAllah Musa s.a.w tetapi tidak RasulAllah Nabi Muhammad s.a.w, maka gugurlah dia kedalam golongan kafir, dan mereka tidak termasuk didalam golongan beriman.

    setiap penerangan cubalah dijelaskan dengan jelas. balik fahamkan AL-Quran!!!!!!!!!
    apsal bleh sesuka hati nak berkata tg saudara dlm islam? sedangkan kamu sendiri tak memahaminya.
    maafkan saya. kebenaran tetap kebenaran!
    maafkan saya kerana terpaksa.
    peace and salam.

  • 52 kalimahNya semakin diketepikan. // Nov 27, 2010 at 2:14 pm

    correction “keimananNya – keimanannya”

  • 53 leopard // Nov 27, 2010 at 3:06 pm

    “Berpesan-pesan dgn kesabaran”….

  • 54 Ah Yan.. // Nov 27, 2010 at 7:23 pm

    Hmm…
    Kalimahnya whatever..
    Jawapan Ayam whatever tu berbentuk explaination genetic coz the older Muslim was the Arabs..
    Ngko pye explaination tu dlm bab akidah..
    dua2 betul..
    Jgn la ko sergah2 org x faham la, apa la..
    Cool beb…jgn gaduh2..We understand that your statemen was more detail..
    both your sorce was the Holy Quran..
    No hurt Feelings..hehehe..
    Peace….love n respect..

  • 55 koring // Nov 27, 2010 at 8:03 pm

    Jgnlah perbezaan itu menjadikan kamu berburuk sangka terhadap saudara kamu…
    ditakuti kamu akan menghukum sesuatu yg tidak selayaknya terhadap saudara kamu…
    maka kamu akan berlaku zalim dgnnya..

  • 56 TOK WALI PUTEH // Nov 27, 2010 at 9:49 pm

    Salam
    Betul2 semua itu. Jangan gaduh2. Malu kat Ibnu Yaakob.

    Saya nak perturunkan satu amalan supaya kita ini sentiasa berakhlak mulia. Akhlak kita sentiasa terpuji. Tuhan suka. Manusiapun suka. Binatang2 di laut dan di daratanpun suka.

    Amalkan YA HAMIID (100X) setiap selepas solat.

    Saya mengijazahkan kepada sapa2 yang berminat. He2. Selamat mengamalkan.

  • 57 jambul // Nov 28, 2010 at 1:23 am

    Come on lah wahai penulis blog ini. Cari lah isi yang berilmu sikit. Takkan sampai tak ada idea nak tulis entry baru, sampai mid valley pun masuk dalam list. Ni bukan yahudi yang buat, tapi anda semua yang mengada-adakan. Lebih baik baca buku sin chan.

  • 58 Sheikh Imran Hosein // Nov 28, 2010 at 1:46 am

    Midvalley dibina oleh syarikat kapitalis yang kuat mengamalkan riba.

    SISTEM RIBA

    KITA SEMUA ORANG YG TERKENA TEMPIAS KEPADA SISTEM INI secara sengaja ataupun tidak sengaja.

    Ini kerana kita mengamalkan riba melalui pinjaman pelajaran, pinjaman rumah dan kenderaan, kad kredit, simpanan bank, ASB dan Mutual Trust, insuran, kawalan harga kerajaan bagi makanan dikeluarkan petani, nelayan dan penternak (paksaan dengan memerah keringat pertani, nelayan dan penternak), perniagaan yang tidak mengikut rukun Islam dsbnya.

    ……Akan datang suatu zaman di mana manusia tidak lagi peduli darimana mereka mendapatkan harta, apakah dari usaha yang halal atau haram……

    (Hadis Riwayat Bukhari)

    Adakah anda tahu skop dan dosa ditanggung akibat mengamalkan riba?

    1. Pemakan Riba di bawah Pengaruh Syaitan dan Kekal di Neraka

    Orang-orang yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: “Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba”. Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.

    (al-Baqarah, 275)

    2. Pemakan dan pemberi Riba serta Sesiapa yang Bersubahat Diperangi dan Dilaknati Allah dan Rasul-Nya

    Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya PEPERANGAN DARI ALLAH DAN RASUL-NYA, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).

    (al-Baqarah, 279-281)

    Hadis menyatakan pemberi riba, pengambil riba, perekod riba (semua lapisan pekerja bank), dan semua lapisan saksi seperti peguam, hakim, pendaftar mahkamah, saksi perbicaraan, ulama dan ustaz, pengubal undang-undang dsb adalah turut menanggung dosa riba (fungsi saksi ialah sesiapa yang mengesahkan kebenaran perjanjian riba sebagai perjanjian sah; Fatwa).

    Jabir r.a. meriwayatkan: ..”Rasulullah melaknat pemakan riba, orang yang memberi riba, penulis transaksi riba dan dua orang saksinya. Mereka semuanya adalah sama”.…;

    (Hadis Riwayat Muslim)

    3. Dosa seperti Berzina dengan Ibu Sendiri dan Lebih Berat dari 36 Kali Zina

    “…Riba itu mempunyai 73 jenis; sedangkan yang paling ringan adalah seperti seseorang yang bersetubuh dengan ibunya…”

    (Hadis Riwayat Ibnu Majah dan Al-Hakim)

    “…Satu dirham (RM14) yang diperoleh seseorang dari hasil riba lebih besar dosanya 36 kali daripada perbuatan zina dalam Islam…”

    (Hadis Riwayat al-Baihaqi)

    4. Salah Satu dari Tujuh Dosa Terbesar

    …….”Jauhilah tujuh dosa besar, Syirik, Sihir, membunuh tanpa hak, makan harta anak yatim, MAKAN RIBA, lari dari medan peperangan (kerana takut) dan menuduh perempuan yang suci dengan zina ( tanpa saksi adil)”……

    (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

    5. Kehilangan Berkat harta dan Kehidupan

    “Allah menghancurkan keberkatan kerana Riba dan menambahkan keberkatan dari sedeqah”

    ( Al-Baqarah : 276 )

    Kehilangan berkat itu akan berlaku di dunia dan di akhirat:-

    Di Dunia :
    Bentuk-bentuk kehilangan berkat harta orang terlibat dengan riba adalah dengan mudah hilang dan habisnya harta dari pemilik dalam bentuk yang tidak berfaedah, sehinggalah ia akan merasa miskin dan faqir (walaupun ia mempunyai wang yang banyak), antaranya juga harta tadi akan menjadi sebab ringanya pemilik untuk melakukan maksiat, kefasikan, dan menghinakan diri di sisi Allah SWT, hilanglah sifat amanah, cenderung kepada rasuah, penipuan, dan tamak haloba. Ia juga bakal di timpa ujian harat yang banyak, seperti di rompak, curi, khianat, dan doa orang yang terkena zalim darinya juga lebih maqbul.

    Sesungguhnya Riba walaupun lumayan (dari sudut kuantiti) tetapi hasilnya ia akan membawa kepada sedikit dan papa

    (Hadis Riwayat Ahmad dan al-Hakim)

    Di Akhirat :
    Berkatalah Ibn Abbas r.a :

    Tidak diterima dari pemakan riba ( yang menggunakan harta riba tadi) sedeqahnya, hajinya, jihadnya dan persaudaraannya

    ( Al-Jami’ li Ahkamil Quran, Al-Qurtubi, 3/362 ; Az-Zawajir ‘An ‘Iqtiraf al-Kabair , ibid, 1/224)

    Oleh itu jika kita membeli rumah RM100,000 dibayar dalam 30 tahun, bank mengenakan riba sebanyak RM300,000. Maka dosa bagi riba ialah RM400,000 atau $28,571 Dirham, iaitu dosa menyetubuhi ibu sendiri dan sebanyak 1,028,571 kali.

  • 59 Ah yan // Nov 28, 2010 at 3:36 am

    So mr. Jambul….
    keep reeeding….
    Hadith2 tuh dr Manhaj Ahlul Sunnah…

  • 60 7th Scream // Nov 28, 2010 at 3:51 am

    Syeikh imran hossein …ak suke tgo video dia…nie dlm bab Islam dan Sistem Kewangan antarabangsa kan ???Video Beliau bgos utk peringatan utk sume golongan xkira muda n tua,beriman atau tidak,utk mmbuka mata sluruh umat mnusia …Wallahuallam ..

  • 61 kalimahNya1110 // Nov 28, 2010 at 7:28 am

    haha saja nak uji… sbnarnya saya sendiri menyesal dgn cara begitu.. sory saudara2 sekalian..

    but… the truth is tidak semestinya yahudi atau nasrani, india juga cina atau banggali antara mereka yang BERIMAN adalah saudara kita juga :)
    jangan abaikan mereka dan jangan membelitkan mereka dgn kejahilan.

  • 62 nadal // Nov 28, 2010 at 8:57 am

    di labeb produk-permata permata hijrah juga mempunyai gambar mata. mata dajjal?

  • 63 nadal // Nov 28, 2010 at 8:57 am

    *label

  • 64 nadal // Nov 28, 2010 at 8:59 am

    apa lagi. boikot midvalley!!!

  • 65 TOK WALI PUTEH // Nov 28, 2010 at 10:40 am

    Salam
    Saya suka post 58 dari Sheikh Imran Hossein. Penerangan yang tepat dan bernas.

    Larilah dari riba. Jangan sampai anda terperangkap.

    Bila makan riba, hati kotor, perangai jahat. Jaga2 semua.

    Mana2 yang terkena, taubatlah cepat2. Tuhan Maha Penerima taubat.

    Salam. Terimakasih semua

  • 66 lalat buah // Nov 29, 2010 at 3:06 pm

    aku tgh tggu ibnuyaacob respon dgn post aku sebelum ni samada dia berani bongkar atau tidak. Harap IY kumpul fakta,bahan dsb sepertimana dia bongkar yg lain2.. Hang kata demi agama, so? Jgn berani sblh pihak je sedara.

  • 67 Aku Nun Disana Terpencil // Nov 29, 2010 at 9:50 pm

    sebenarnya saya rasa bertuah sangat kerana ditakdirkan lahir dikawasan yg mundur, tidak byk pembangunan…dulu sedih kerana tinggal dtempat yg tiada hiburan, tiada hypermarket, tiada tempat lepak la, takde mat rempit krn jln bukan lebuh rya, kemalangan pun kurang bap jln biasa je, so org pun tak bawa laju…..^_^

    Bila ku pikir balik2 sebanarnya keadaan spt itu adlh rahmat Allah dan mhindarkan aku dr buat benda2 yg akn mjerumuskan aku mlakukn byk maksiat ..tdk dpt dinafikan bandar2 besar maka besar juga lah maksiat yg blaku dkwsn bgtu…..tu belum masuk rumah tut, club mlm, arak…… tmp aku takde byk brngn yahudi…terutama KFC, McD, dan seangkatan dgnnya…..

    dulu masa kecik2 tengok2 je iklan KFC dan McD Pizza Hut tu…tak pernah pegi sekali seumur hidup… rupa2nya hikmat disebaliknya tu semua yahudi pny walhal yahudi sdiri tak suka mkn mknn mrk KFC mahu seangktn dgnnya…….yg paling teruk brg mrk sumber utk taja keganasan mrk thdp saudara kita di palestin……….

    Skrg pembangunan bgtu ana tak perlukan….lebih baik mhindar dr nak mengubati sesuatu yg dah mjadi kebiasaan…susah nak kikis……..tp sy sedar, saya takde kuasa utk mhalang pembangunan yg dilakukn kerajaan…jd tak mustahil tmp saya akn muncul semua benda tu…..

  • 68 misteri // Nov 30, 2010 at 1:34 am

    kdg2…saya setuju gak ngan kate2 saudara lalat buah….saya lihat saudara ibnuyaacob agak bias dalam membahas & mengaitkan isu politik malaysia dengan kospirasi yahudi……mmg tdk dpt dinafikan kaitan diantara kerajaan barisan nasional, mahathir, najib dan ahli2 politik UMNO dengan agenda yahudi…APCO dan beberapa isu yg lain telah mnjd bukti kukuh bhw kerajaan kita sememangnye dikontrol yahudi namun ini tidak semestinya menjadikan PKR, Pas dan DAP itu pihak yang baek….bab logo mata satu pada bendera PKR telah lame saya persoalkan dalam komen2 sy sblom ini namun tidak mndpt respon drp blogger ibnuyaacob…..diharap saudara dpt mnjawab isu ini……

  • 69 TOK WALI PUTEH // Nov 30, 2010 at 5:37 am

    aSalam
    Tok rasa politik di Malaysia sekarang ni dah diresapi oleh Yahudi.
    UMNO= sahih (rujuk APCO)
    PKR = sahih (rujuk MATA)
    PAS = kena tempias juga, sebab dok berkawan dengan PKR (lambang mata dajjal) dan DAP.

    Jalan selamat????
    Doa kepada tuhan minta tukar sistem demokrasi kepada sistem khalifah islam.

    Mengundi itu sendiri putar belit yahudi.

    Maafkan tok, kalau pendapat tok itu salah

  • 70 abg Mat kEdah // Nov 30, 2010 at 5:52 am

    kawan aku SB kat bkt Aman (yg x aman) bgtau semua blog2 konspirasi sentiasa dipantau. Tambah2 yg pro-pembangkang.

  • 71 keluhum // Nov 30, 2010 at 7:26 am

    Hmmm…
    ketua Dan pendukung dia sape ye..
    Kita tgh dlm Zaman yg Rasul kata penguasa yg enggan menurut Allah dan hanya menurut kehendak mereka..
    kene renung2kan kata2 Rasul tuh..
    Politk demokrasi ne dukungan sape..

  • 72 saturnia // Nov 30, 2010 at 7:52 am

    ntah2 suatu hari nanti timur akan hilang islam…manalah tau…

    sebab walaupun islam merupakan agama paling cepat berkembang,pengaruh kafirun tetap ada…

    sekarang ni tebalik plak…org barat makin terima islam…timur plak@umat islam sendiri makin x hayati islam…

    saya dan sekalian umat islam harap ya allah,kekalkan islam di timur dan sebarkan islam di barat…

  • 73 TOK WALI PUTEH // Nov 30, 2010 at 8:00 am

    keparat la mu ni ibnuyaacob… mu ingat mu siapa?

  • 74 kalimahNya(1110) // Nov 30, 2010 at 8:04 am

    apabila matahari terbit dari barat! perhatikanlah maksudnya… hamba ini entah ke sorang je kat timur ni yang benar2 berpegang kepada AL-Quran sahaja dan berserahlah diri ini kepada Allah..
    dan aku perhatikan dari barat dah mula Islamnya berpegang kepada Al-Quran.
    renung2kan… tok2 imam, ulama2 kitab2 hadith, tok2 guru2 sekaliannye…

  • 75 anon // Nov 30, 2010 at 8:15 am

    rofl…look guys!ibnuyaacob getting very angry!lol!

    hehehe as mad as heck…

  • 76 TOK WALI PUTEH // Nov 30, 2010 at 9:09 am

    Salam
    TOK WALI PUTEH post 73 bukan saya punya.
    Saya tidak bertanggungjawab langsung.

    Menggunakan kata2 keparat bukan peribadi saya.

    Dahlah tak beri salam, guna kata2 kesat pulak.

  • 77 MR PASCAL PASCIL // Nov 30, 2010 at 9:11 am

    JANGANLAH GUNA CARA KOTOR.
    JIJIK AKU

  • 78 kalimahNya(1110) // Nov 30, 2010 at 9:15 am

    haiz… knpelaaa….

  • 79 lalat buah // Nov 30, 2010 at 9:33 am

    tak kira lah sape2 pun dia pro kerajaan ke pro pembangkang ke, konspirasi tetap konspirasi.. Bongkar tetap bongkar.. Biar menyeluruh..

  • 80 TOK WALI PUTEH // Nov 30, 2010 at 1:24 pm

    SALAM
    Mulai saat ini, TOK WALI PUTEH mengundur diri dari blok ini.

    Tujuannya….supaya jangan ada sapa2 yang memanipulasi nama tok.

    Kalau ada yang guna nama itu…itu bukan tok.

    Sekian untuk makluman.

    Peace and salam

  • 81 kalimahNya(1110) // Nov 30, 2010 at 2:42 pm

    sabarlah tok…

  • 82 Ketuanan Melayu (Malayism) // Dec 1, 2010 at 8:57 am

    Let make Malayism a religion…just like Judaism…

    Judaism=religion + race

    Malayism=religion + race

    We must make the whole world a Malay race only…

  • 83 yulee // Dec 1, 2010 at 12:14 pm

    salam.. sya rase ini salah satu kaedah yahudi n nasrani menerapkan antichrist dalm masyarakt… hebat betol prancangan mreka… setiap yg apa yg mereka buat hmpir kiter tk taw… jom!! teguhkan iman!!!

  • 84 lalat buah // Dec 2, 2010 at 7:23 am

    come on ibnuyaacob.. at least skrg ni setidak2nya ko dah gariskan apa yg perlu nak dibongkar.. Sebelum2 ni entry yg ko buat bukan main lagi, penuh dengan kira2, teori, mcm2 lagi, so skrg ni aku nk tengok hasilnya.. Jika blog ni ko katakan blog konspirasi, nah sekarang aku nak tgk ape entry ko selepas ni. Jika ko kata benda2 ni perlukan masa dan kajian, silakan. Sebagaimana ko kaji lingkaran midvalley, wawasan 2020, 1Malaysia, 11 sept, dan sebagainya, mcm tu lah ko kena buat pada seluruhnya. Jangan berani pada sebelah pihak sahaja sedara, jika ko buat sebelah pihak sahaja, bererti ada sekelumit titik hitam dalam hati ko yg tak ikhlas dan takut pada kebenaran.. Sila semak segala entry ko dari mula2 blog ni wujud sampai sekarang, bnyk konspirasi yg berkaitan dgn kerajaan skrg, tapi bagaimana dgn yg lain2? Adakah ko sengaja menutup mata atau ko lum sedar lagi? jika belum sedar, nah aku sedarkan ko skrg seperti mana ko nak sedarkan org2 lain…

    Bloggers konspirasi tak seharusnya berat sebelah.. Jika gajah diseberang tambak ko bleh nampak, kuman depan idung ko takkan tak nampak.. Fikir2kan lah sedara.. Jgn nanti blog ko ni takder sape yg tegur, ko semakin terus terusan sebegini.. Klau blog ni tak bleh ditegur, dah tu baik saja tutup blog ni dan ganti dgn blog resepi cara membuat nasi ayam.. jadilah blog yg adil dan samarata, jgn jadi blog yg chap ayam..

  • 85 Mohammad Suhaimi // Dec 2, 2010 at 3:37 pm

    MAta kita pun berbentuk all seeing eyes

  • 86 panji hitam wannabe // Dec 2, 2010 at 4:22 pm

    salam semua ,
    lalat buah… ape maksud ko sebetulnya???

  • 87 lalat buah // Dec 3, 2010 at 6:45 am

    mane ni ibnuyaacob….bacul ke??

  • 88 Sofi Jikand // Dec 3, 2010 at 7:15 am

    Lalat buah..posting awal ko jer dah menunjukkan ko bersikap berpihak..Jd ko x bebas berfikir..sbb tu ko x puas hati dgn isu2 kt sini..ko dh programkan diri ko utk bersikap pd 1 pihak jer sblm ko masuk ke sini..hehe..
    klo ko x senang pd admin blog neh,ko x pyh masuk lg blog ne..Family members aku sume kerja sektor awam..tp diorang pun x pekat mcm ko..Nak komplen pembangkang mcm mana?Diorang blm pegang putrajaya lg..Dh pegang nanti,barulah Ibnu Yaakob komplen..hahaha..
    org mcm ko ne emosi..
    ko aku dan sume rakyat dlm negara ne adalah pembayar cukai dan tugas k’jaan adalah utk serve da public..Public ada rights utk complain..
    Ko penah tgk peti cadangan kt opis mana2 jabatan k’jaan kan?
    maknanya apa?
    Sbb diorang tahu rakyat ada hak mengkritik manual kerja diorang..
    Klu ko nak mengampu,pg masuk blog politik..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...