29 Mar 2012

Keberangkatan Ayananda dan Bonda ke Makkah


Usikkan jiwa menggelodak , menahan sebak mendoakan dua bonda dan ayananda tercinta menuju ALLAh swt di tanah suci pagi ini...Gema laungan azan memecah kesunyian mengiringi langkah kuddus menujuNYA

Ke dengar rintihan dan kegusaaran bonda saat kesihatannya kurang mengizinkan...Aku bertambah sebak, air mata panas mengalir..bersungguh mengharap pertolonganNYA memakbulkan hasrat bonda tercinta jua ayahanda yang ku kasihai.

Ku titipkan doa-doa di kesepian malamnya, mengikis kekaratan dosa dua ayahanada dan bonda dengan pedang istighfar yang tak putus-putus..mengharap belaian kasih sayang ROBB menyelimuti hari-hari mereka di sana. Dengan keberkatan tanah haram, moganya dipermudahkan urusan haji mereka. Semoga MABRUR menjadi hadiah paling indah buat mereka disana.


Ku mengharap, adik-adikku jua...sentiasa dalam rahmat ALLAh swt hendaknya. Moga ALLAH menjaga saat langkah -langkah mereka dari kejahatan tipudaya iblis yang mengapikan perasaan mereka. Kelemahan mereka ditampung dengan kerohanian yang di lintaskan malaikat kepada mereka. Dan berada mereka dalam naungan kerahmatan dan kasih sayang algi mahabba sessama mereka yang tak pernah mereka rasai sebelumnya. Sepeninggalan dua ayananda dan bonda, moga mereka matang memaknakan kehidupan yang penuh ranjau lagi penuh tipudaya ini. ALLAH jualah penjaga mereka.

ALLAH pimpinlah langkah - langkah mereka , kasihani mereka, kekurangan diri mereka...kau sucikan hati mereka keduanya secuci kain putih bersih bagai anak kecil baru dilahirkan dengan bisikan HU ...Qalbi tidak putusnya mengingati MU . Gemersik munajat, gema takbir, lafaz tahmid memuji Mu .Segala kepujian dipulangkan kepadaMU .Apalah kami mampu harapkan melainkan IHSAN Mu semata. Kelemahan , kehitaman hati kami..tidak layak kami memohon sesuatu dariMu, melainkan kerana lemahnya diri ini tiada tempat lagi ku adukan keluhan hati. Kusedih dan ku syukur setiap ketentuanMu. Kasih sayangMu sentiasa membasahkan jiwa ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...